Touchdown!

28 juni 2016 - Summerland, Canada

Hey there!!

Nog geen week in het adembenemende Canada, en ik heb nu al last van zadelpijn en m'n rug is prachtig egaal roodverbrand.. Dit belooft een heel bijzondere reis te worden!

Afgelopen donderdag begon mijn avontuur. 23 juni, vroeg in de morgen werd ik wakker met het geweldige bericht van icelandair dat mijn vlucht 1,5u vertraagd zou zijn. De zenuwen sloegen inmiddels flink toe, dus een beter begin van m'n dag had ik niet kunnen wensen.. Die nacht had ik al weinig geslapen, mede dankzij jet noodweer boven Bussum, en m'n dag werd ook niet echt beter toen ik tot de ontdekking kwam dat mini Braam het raampje van de auto open had laten staan gedurende de nacht, dus moest ik met natte billen op pad.. Eenmaal op Schiphol stonden Joyce en Marijn me al heel lief op te wachten, net als de 29372919 andere mensen die precies daar stonden waar ik m'n bagage moest inchecken.. Het werd gelukkig al snel beter toen werd omgeroepen dat mijn vlucht naar Reykjavik inmiddels 3u (!) vertraging zou hebben, wat het dus onmogelijk zou maken om m'n overstap naar Vancouver te halen.. Dus moest ik met al m'n metgezellen een nieuwe rij voor de informatie balie gaan vormen, die bestond uit wel 3 hele balies.. Na sowieso al een halfuur wachten stond er nog maar 1 stel voor me, en kwam er een tante naar me toe die me verzocht terug naar de incheckbalie te gaan, omdat ik dan alsnog naar Reykjavik zou kunnen vliegen en m'n vlucht dan daar omgeboekt zou worden.. Eigenwijs als ik ben ben ik lekker voor de informatiebalie blijven wachten en werd toen gelukkig al snel geholpen. De conclusie van dit verhaal, ik ben ontzettend blij dat ik daar ben blijven staan, want alhoewel ik mn avontuur nu wel een dag later zou moeten beginnen, werd m'n reis wel omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht met KLM!

Vrijdag 24 juni, een stuk rustiger op pad en inchecken ging ook heel snel, dus voordat ik het wist stond ik mamma, Xander, Marijn en Joyce uit te zwaaien en bevond ik me al achter de douane. In een bomvolle kist richting Vancouver, om precies op dezelfde tijd aan te komen als dat ik vertrokken was van Schiphol. Altijd al terug in de tijd willen vliegen! Op Vancouver stond m'n oom me al heel lief op te wachten en begonnen we aan een rit van 6u (die normaal 4u zou moeten duren) richting Summerland, m'n eerste stop.

M'n eerste dag in Summerland was top, even rustig inkomen. Schijnbaar organiseert een leuke tent daar 1x per jaar een 'Free pancake breakfast', dus ik viel gelijk met m'n neus in de boter en heb met een prachtig uitzicht van m'n allereerste pancake breakfast ooit kunnen genieten. Weer terug in het appartement van m'n tante Florence hebben we een planning gemaakt met dingen die ik ga doen en zien in de periode dat ik hier zit en hebben we getracht een film te kijken, maar we vielen allebei eigenlijk al vrij snel in slaap. Dus heerlijk vroeg onder de wol gegaan!

Dan de volgende dag, gisteren! De dag begon met een bezoek aan de kerk. Niet specifiek mijn ding, maar het was wel een heel bijzondere ervaring om in Canada naar de kerk te gaan. Thuis snel omgekleed en ons klaar gemaakt voor een fietstocht over de 'Kelowna trestles'! Geeeen idee wat dat was, dus heb het helemaal over me heen laten komen. En het was fantastisch!!!! We moesten eerst een heel stuk omhoog de bergen inrijden met de auto, om vervolgens bij een grote parkeerplaats aan te komen vanwaar een pad naar de trestles leidde. Dit is dus schijnbaar een heel oude treinbaan geweest, inclusief houten spoorbruggen door de bergen en echte James Bond tunnels. 15km lang een prachtige route gefietst met een fantastisch uitzicht, de foto's geven lang niet weer hoe mooi het daar was..

En dan vandaag! Florence moest vanochtend gewoon weer werken, dus heb m'n eigen uitstapjes gemaakt. Ben nog nooit met een glimlach naar de supermarkt gelopen, ik zit in zo'n bizar grote bubbel! Echt unreal om hier te zijn.. De temperatuur steeg al snel naar de 30 graden, dus heb ik m'n spulletjes gepakt en zou ik 'even' naar het strand lopen. 'Even' werd al snel 30min, maar het was het absoluut waard! Heerlijk even time alone gehad, van de omgeving kunnen genieten en lekker op het strand gelegen. Maar toen moest ik nog terug, bergop.. 45min later bereikte ik de top en het appartement van Florence, waar ik meteen onder een koude douche ben gesprongen en me nu klaar aan het maken ben voor m'n allereerste echte Canadese BBQ bij Nick, Theresa en hun 3 kinderen.

So far so good!! Ben na 3 dagen al op en top aan het genieten en het gaat allemaal alleen nog maar heel veel beter worden!!!

Liefs en dikke knuffels xxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl